Top 5 przykazań dobrego menedżera

Top 5 przykazań dobrego menedżera

Pytanie o to, jak być dobrym menedżerem nurtuje od lat. Odpowiedź na nie zwykle nie jest prosta. Warto jednak pamiętać o tym, że już przestrzeganie pięciu prostych zasad może przybliżyć menedżera do realizacji tego celu.

Top  5 przykazań dobrego menedżera – rola wyrozumiałości

Osoby, które zarządzają zespołami pracowniczymi, niekiedy zapominają o tym, że mają pod opieką ludzi, a nie grupę robotów. Dopóki projekt realizowany jest bez zastrzeżeń, nie stanowi to problemu. Gdy jednak pojawiają się pierwsze trudności – sytuacja zaczyna się komplikować. Wskazane jest więc pamiętanie o tym, że nikt nie jest idealny, a do tego w życiu każdego pracownika pojawiają się problemy, które, choć nie są związane z pracą, rzutują na nią.

Samodyscyplina i jej znaczenie

Tworząc szkolenia menedżerskie szczególnie wiele miejsca poświęca się samodyscyplinie. Niestety, choć zmieniają się realia, wcale nie brakuje kierowników, którzy oczekując terminowości i sumienności od innych, nie wymagają tego od siebie. Tymczasem pracownicy nieustannie obserwują swojego zwierzchnika. Gdy więc widzą, że ma on problem ze zmobilizowaniem się do pracy, nie robią tego również.

Człowieku nie irytuj się, czyli o odporności na stres

Sytuacji generujących stres nie da się uniknąć i nie ma tu znaczenia to, czy mówimy o dużej, czy też niewielkiej grupie pracowników. Gdy jednak brak odporności na stres można dostrzec także u menedżera, trudno liczyć na atmosferę, która sprzyja kreatywności i zrozumieniu. Skoro więc stresu nie da się pozbyć, najlepszą opcją wydaje się pogodzenie się z jego istnieniem.

Nie myli się ten, kto nic nie robi

W pracy zdarzają się potknięcia. Nie ma co się przy tym oszukiwać – zdarzają się one każdemu. Tworząc szkolenia menedżerskie warto więc uwzględnić znaczenie, jakie ma przyznawanie się do błędu. Nie trzeba się przy tym bać, że podkopie to autorytet kierownika. Przeciwnie, stanie się tak przede wszystkim wtedy, gdy osobę taką będzie charakteryzować przeświadczenie o własnej nieomylności.

Wiem, ale nie powiem – gdy dzielenie się wiedzą jest problemem

Zasada mówiąca o tym, że warto dzielić się posiadaną przez siebie wiedzą, znalazła się na ostatnim miejscu w zestawieniu. Nie jest jednak wcale zasadą najmniej istotną. Kierownik, który celowo nie podaje pracownikom wszystkich ważnych dla nich informacji, musi liczyć się z tym, że nie wytworzy tak ważnej dla zespołu atmosfery wzajemnego zaufania.